poniedziałek, 8 czerwca 2015

SMILE, because you can! :))

Zastanawialiście się kiedyś jak to jest, że kiedy ktoś obok nas ziewa, zaraz i my stajemy się jacyś bardziej senni i też ziewamy? Albo jak ktoś kicha- nam też się to udziela. Nie wiem jak to się dzieje, ale amerykańscy naukowcy- z pewnością. Ci sami naukowcy, których nikt nigdy nie wiedział, a i tak każdy wie, że są najmądrzejsi na świecie, odkryli, że podobnie działa na nas czyjś uśmiech.
Ile to razy oglądając komedie, nawet te najgłupsze, śmiejemy się tylko dlatego, że inni to robią? Albo jak widzimy, że ktoś się uśmiecha, odpowiadamy tym samym.




Nie wiem jak wy, ale ja zawsze zazdrościłam Jessice Albie tego pięknego, śnieżnobiałego, sympatycznego, promiennego uśmiechu, którym Bóg mnie niestety nie obdarzył. Ale czy to, że nie wyglądam jak pani z reklamy pasty do zębów, oznacza, że mam się nie śmiać? Skąd!  Uśmiech jest jedną z najważniejszych rzeczy w życiu, sprawia, że świat choć na moment staje się piękniejszy, weselszy, kolorowszy.

Słyszeliście kiedyś piosenkę Varius Manx "Pocałuj noc"? Taki polski utwór, stary bo stary, ale przekaz zawarty w nim jest ponadczasowy. Posłuchajcie ;)




Jakiś czas temu oglądałam wywiad z kobietą, która na Hawajach spędziła miesiąc czasu. Oczywiście była zachwycona miejscem, pogodą, jedzeniem, ale również ludźmi. Ich optymizmem, uśmiechem, tym jak podchodzą do życia. Wróciła do Polski i przez długi czas udzielał się jej ten hawajski nastrój. Do wszystkich spotkanych przechodniów uśmiechała się szeroko mówiąc 'Miłego dnia', 'Aloha', a oni? Patrzyli na nią krzywo, jak na wariatkę. To smutne, ale taka jest nasz polska rzeczywistość. 
Co wy na to, aby ją chociaż trochę zmienić? Mam ciekawe wyzwanie dla was (i dla siebie też): w przeciągu jednego dnia (np. jutro) uśniechamy się do 10 przypadkowych osób  (takich których nie znamy lub nie rozmawiamy z nimi) i życzymy im Miłego dnia. Ciekawe ile z nich odpowie tym samym.. ;))

A wracając do odkrycia amerykańskich naukowców, wiedzieliście, że wystarczy popatrzeć na zdjęcia śmiejących się osób, a poprawa humoru gwarantowana :)
Zapraszam ☺




















































































































Do miłego! :) 😘


10 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post.... CHALLENGE ACCEPTED ;) Mogę zrobić ten challenge na moim blogu? Może moi znajomi też się przyłączą i jutro będzie lepsze? :') Czekam na odp. Zapraszam na bloga: http://idoptakowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że tak, ale jakbyś mogła zamieścić link do mojego bloga, byłabym wdzięczna ;)
      Serdecznie pozdrawiam :))

      Usuń
  3. Aż się... uśmiechnęłam oglądając te fotki :D
    Wyzwanie fajne, i chętnie kiedyś przetestuje, tyle, że obawiam się, że w polskiej mentalności, mogłoby być odebrane negatywnie.
    Trzymaj się ciepło! świetny post, bardzo dobrze się czyta
    I na koniec
    :D
    wielki uśmiech
    :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa! :D
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ale dużo tych uśmiechów! :D hmm oni to są bogaci i sławni,więc mogą się dużo uśmiechać, a my Polacy wciąż narzekamy na brzydką pogodę, brak pracy, problemy.. zwykle nie mamy powodu do radości. :/

    mackenziexox.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety.. Ci Polacy. Z jednej strony kocham ten kraj min. przez wzgląd na wspaniałą historię, myślę, że piękniejszą od innych narodów, ale z drugiej strony.. Ci wszyscy smutni ludzie.. Niektórzy po prostu źle pokierowali swoim życiem, ale ci młodzi... Jak im się klimat nie podoba to niech go zmienią, chociaż na chwilę. Jak są nieszczęśliwi to niech odpowiedzą sobie na pytanie: dlaczego, a następnie niech próbują to chociaż trochę zmienić. :D

      Pozdrawiam :))

      Usuń
  5. Zdecydowanie ten post jest najlepszy jaki dziś zobaczyłam! post dnia! :*
    http://one-day-to-my-life.blogspot.com/ serdecznie zapraszam, nowy post :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ty masz dużo pozytywnej energii! :D
    To już postanowione. Muszę pobyć u ciebie znacznie dłużej :)
    Na pewno podejmę twoje wyzwanie i to już jutro.
    I jeszcze plus ode mnie za trzy zdjęcia Scarlett Johansson. Ta kobieta jest przepiękna! <3
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam nadmienić jeszcze, że biedna ta Hawajka i że bardzo podoba mi się idea mówienia "Aloha" do wszystkich mijanych osób po prostu z prostej chęci życzenia komuś szczęścia.
      Jednakże zaraz przypomniało mi się że w kulturze amerykańskiej jest zwyczaj zwany 'keep smiling' który moim zdaniem jest taki... Straszny. Moja była wychowawczyni opowiadała kiedyś o krótkim filmie dokumentalnym gdzie kobieta której zmarła tragicznie córka uśmiechała się do kamery przy czym łzy leciały jej ciurkiem po twarzy. To wynika z tego że choćby nie wiem jak źle było, na pytanie "jak się czujesz" Amerykanin zawsze odpowie "Fine".

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze, są dla mnie dużą motywacją ^^

* 1 komentarz u mnie = 1 komentarz u Ciebie