sobota, 23 lipca 2016

Co robić w wakacje?

Wakacje to czas odpoczynku. dobrej zabawy, ale też świetny moment na nadrobienie różnych zaległości. Wakacyjne plany większości z nas ograniczają się do wyjazdu z domu w jakieś ciekawe miejsce, jednak nie każdego stać, aby w słonecznej Barcelonie spędzić aż 2 miesiące. 
Poniżej przedstawiam wam listę moich propozycji na ciekawe spędzenie wakacji.


1. Dobry serial


Nie wiem jak wy, ale ja uwielbiam wakacyjne wieczory spędzać przed laptopem nadrabiając zaległości w oglądaniu moich ulubionych seriali, na które w trakcie roku szkolnego nie mam czasu. 







2. Ugotuj coś


Ile to razy, gdy dostaniemy jakiś nowy przepis, odkładamy go na dno szuflady, bo nie mamy czasu aby go wypróbować? Jeśli jeszcze nie pracujecie i w wakacje macie mnóstwo wolnego czasu możecie trochę poeksperymentować w swojej kuchni. Nie koniecznie sami. Możecie zaprosić przyjaciół i razem coś upichcić, albo pobawić się w "Master Chefa". Zabawna i smaczna rywalizacja to dobry pomysł na wakacyjne popołudnia.




3. Wsiądź do pociągu...


Wyzwanie dla tych odważniejszych. Pakujemy się na kilka dni, idziemy na dworzec, kupujemy bilet na najbliższy pociąg i jedziemy. Polska to naprawdę piękny kraj, ale jakby ktoś chciał udać się za granicę może podobnie zrobić na lotnisku. 
Chodzi o to, aby wyjazd nie był planowany, a spontaniczny i pełen niespodzianek ;)




4. Pod namioty


Zbierzcie grupę znajomych, z którymi lubicie spędzać czas i wyjedźcie gdzieś. Pociągiem, autobusem, autostopem, rowerem, opcji jest mnóstwo. Nikt nie powiedział, że dobrze wakacje można spędzić tylko w czterogwiazdkowym hotelu. Wręcz przeciwnie. Pole namiotowe, czy nocleg na dziko - na plaży, w lesie, w górach, na prowincji z paczką fajnych osób dostarczą znacznie więcej rozrywki.




5. Wycieczki rowerowe


Spotkajcie się z grupą znajomych, ustalcie trasę - do innego miasta, nad jezioro, w góry, jakieś ciekawe miejsce, dookoła gminy, województwa, bądź Polski. Spakujcie się (może namiot?) i jedźcie ;)




6. Seans filmowy


Jeśli nie leci nic ciekawego w kinie, możecie zorganizować seans filmowy w zaciszu własnego domu. Zaprosić znajomych, przygotować popcorn, coś do picia i wybrać film. O moich propozycjach pisałam TUTAJ .






7. Maraton filmów Disneya


Na bajki Disneya nigdy się nie jest za starym, pamiętajcie o tym :) Myślę, że taki maraton, z przyjaciółmi, młodszym rodzeństwem lub nawet samemu, byłby niesamowitym powrotem do czasów dzieciństwa.






8. Bitwa wodna


Pogoda jak na razie dopisuje, a nie każdy ma na ogródku basen. Są jednak inne sposoby na ochłodzenie się i fajną zabawę. Zbierzcie znajomych (im więcej tym lepiej), niech każdy z nich kupi wyznaczoną ilość balonów, które następnie napełnicie wodą. Podzielcie się na dwie grupy (np. chłopcy vs. dziewczyny) i do dzieła :)




9. Ognisko


Bardzo fajny pomysł na spędzenie wakacyjnych wieczorów razem z przyjaciółmi. Znajdźcie odpowiednie miejsce, kupcie kiełbaski, pianki, pice, itp.. A może ktoś z waszych znajomych gra na gitarze? Możecie posiedzieć, porozmawiać, pośpiewać, potańczyć.




10. Porób zdjęcia


Wakacje to świetny czas na znajdowanie nowych pasji. Może to właśnie fotografia Cię zaciekawi? 




11. Zmień styl życia


Teraz już nie możemy sobie wmawiać, że nie mamy czasu na ćwiczenia :P To właśnie teraz jest idealny moment, aby zmienić coś w swoim życiu; zacząć zdrowo się odżywiać, ćwiczyć, biegać, uprawiać sport. 



12. Wakacyjna praca


Może są osoby, które w wakacje, zamiast siedzenia przy komputerze, opalania, czy spotykania się ze znajomymi, wolą wykorzystać ten czas na zarobienie paru złoty.




13. Autostop

Wiele osób nie jest przekonanych do tego pomysłu, bo to przecież strach, nie wiadomo kto się zatrzyma, jakie ma zamiary. Prawda jest jednak taka, że ciągłe oglądanie 'Uwagi', czy innych programów informacyjnych, na których widzimy wyłącznie złych ludzi, powoduje, iż żyjemy w przekonaniu, że każdy jest zły i chce nam coś złego zrobić. A ja mówię wam, więcej zaufania. Nie można cały czas kierować się wyłącznie rozsądkiem, a zwłaszcza jak jest się młodym. 





14. Album ze zdjęciami


Myślę, że większość z nas ma pamięć telefonu zapchaną zdjęciami, których nigdy nie chcemy usunąć. Niestety elektronika nie jest niezawodna i wiem to po sobie. Warto wydać trochę pieniędzy i wywołać zdjęcia, a następnie wkleić je do albumu fotograficznego. Nie chodzi w tym tylko o zabezpieczenie naszych pamiątek, ale również o klimat. Ja znacznie bardziej niż przesuwać palcem po ekranie telefonu, wolę wziąć zdjęcie do ręki, przeczytać napisany ręcznie podpis.
Jeśli też lubicie wywołane zdjęcia możecie kupić sobie aparat do zdjęć natychmiastowych — Polaroid.




15. Zapisz w zeszycie swoje ulubione cytaty


Oczywiście jeśli lubisz. Łatwiej będzie je dzięki temu zapamiętać, a przede wszystkim zawsze będą w jednym miejscu.




16. Naucz się nowego języka


W wakacje mamy bardzo dużo wolnego czasu, który można wykorzystać również na edukację. Czy 5 minut dziennie to dużo? Skąd. A tyle właśnie poświęcisz ucząc się języka z aplikacją na telefon Doulingo, którą bardzo Wam polecam.
A skoro jesteśmy przy temacie języków — może to i banalna porada, jednak jak niezwykle pomocna, otóż jeśli chcecie podszkolić się w języku, który już trochę znacie, np. angielski, polecam Wam oglądać seriale bez napisów, czy lektora. Kiedy obejrzałam już wszystkie sezony PLL zaczęłam ten serial oglądać od początku, całkiem po angielsku. Pierwszy sezon z włączonymi napisami angielskimi, aby nauczyć się trochę nowych słów, a później już bez. Jest to ważne, gdyż w szkole mamy dużo tekstów, które czytamy, a słuchania już trochę mniej. A jednak ta druga umiejętność w życiu jest znacznie bardziej potrzebna.





17. Nagraj własną składankę muzyczną


Wiem, że teraz muzyki słucha się na telefonie oraz przez Internet. Jednak myślę, że taka płyta może być idealnym pomysłem na prezent dla naszych znajomych, nawet bez okazji. Cena czystej płyty nie przekracza 2 zł. Można dzięki temu wyrazić swoje uczucia do kogoś lub zachęcić innych do słuchania muzyki, która wam się podoba :)





18. Przefarbuj włosy :)


Są wakacje, więc jeśli nawet w waszej szkole czepiają się kolorowych końcówek, teraz jest idealny czas na to.










Mam nadzieję, że podobał Wam się ten post. Długo mnie nie było, jednak chciałabym wrócić do prowadzenia bloga. 

Napiszcie w komentarzach jakie są wasze pomysły na ciekawe spędzenie wakacji :)


23 komentarze:

  1. Nagranie własnej składanki muzycznej brzmi ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysly naprawde swietne! W sumie kazdy mysli ze wakacje to bardzo krotki okres a faktycznie mozemy nauczyc sie jakiegos jezyka (oczywiscie nie biegle ale podstawy) no i mozemy poprawic swoja sylwetke!
    Co do pociagu to ja jako osoba mega cykor na dodatek z atakmi lekowymi zdecydowanie to nie dla mne ale do odwaznych swiat nalezy !:D

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  3. ja w wakacje pracuje;p więc smuteczek bo dl amnie to normalny czas:) gdzie masz gadżet do obserwacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj nie zauważyłam, dziękuję za przypomnienie już dodałam :) na górze po prawej stronie. Nie mam gadżetu obserwacji z Google +, bo nie mam tam profilu

      Usuń
    2. a to bardzo proste do założenia :D musisz dodać gadżet obserwatorzy wybierasz to z listy gagdetów w układzie stronie w blogerze:)

      Usuń
    3. Zrobione :) dziękuję za pomoc^^

      Usuń
  4. świetne pomysły ;) trzeba korzystać z wakacji puki jeszcze są ;*
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post. Bardzo dużo pomysłów :)Od jutra właśnie zaczynam wakacyjną pracę :)
    Mój blog
    Odwdzięczam się za obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia w pracy życzę :D a co będziesz robić jeśli wolno zapytać^^?

      Usuń
  6. Świetne pomysly by wakacje nie byly nudne!:)
    Zapraszam do obserwacji naszego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne pomysły. Sądzę, że prawie każda nastolatka w wakacje nadrabia książkowe/serialowe zaległości :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne pomysły. Tez chce się wziąć za podszkolenie języka, ale jakoś nie mogę się za to zabrać. Filmów juz obejrzalam sporo. I spotkania ze znajomymi brzmią ciekawie.
    Odwdzięczam się za obserwacje. Zacznij a ja skończę:)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie
    girlchat27.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pomocne!
    Obserwujemy? Zaobserwuj mnie, a na pewno się odwdzięczę!

    http://pastelowa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajna lista. W te wakacje jeżdzę codzinnie na rowerze i czasem pociągiem :D Uwielbiam to <3
    Życzę udanych wakacji, Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja również uważam, że wakacje można spędzić na kształtowaniu zgrabnej sylwetki. :)
    Świetny post i ciekawe pomysły. :)
    Pozdrawiam! :)
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny post. Chętnie wykorzystam twoje porady w te wakacje :) Pozdrawiam serdecznie <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Wakacji mam jeszcze dodatkowy miesiąc więc na pewno nadarzy się okazja aby wykorzystać twoje porady :)
    Opcja 7,9,12,14 i 17 podobają mi się najbardziej :D

    OdpowiedzUsuń
  14. O tak, oglądanie seriali zdecydowanie znajduje się u mnie na pierwszym miejscu haha. Świetna notka i pomysły. Aż mam ochotę na bitwę wodną;)

    OdpowiedzUsuń
  15. O tak, oglądanie seriali zdecydowanie znajduje się u mnie na pierwszym miejscu haha. Świetna notka i pomysły. Aż mam ochotę na bitwę wodną;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chętnie wybrałabym się na taką spontaniczną podróż, plecak - pociąg i hej przygodo :)

    vanillia96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny post, ja ćwicze codziennie serialów nie oglądam ale lubię sobie na youtube posiedzieć; )
    a wyjazd pod namiot byłby idealny a;e nie mam namiotu :(
    Ps. Mogę prosić o kliknięcie w linki w ostatnim wpisie? Bardzo mi pomożesz. Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  18. Staram się spędzać wakacyjny czas bardzo aktywnie , wszędzie mnie pełno, byle nie w domu :)

    Jeśli możesz kliknij w linki w najnowszym poście, dzięki ;*
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2016/07/co-ciekawego-w-shein-romwe-przeglad.html#more

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze, są dla mnie dużą motywacją ^^

* 1 komentarz u mnie = 1 komentarz u Ciebie